• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Guilty_99

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
26 Juni 2020
Meddelanden
476
Mottagna reaktioner
290
Poäng
437
Godmorgon! Alla ni som har skuldsanering, vad är era planer när det är över? Jag kan inte låta bli att drömma och planera med mina tre år kvar, och tänker främst på bostadsköp - hur tänker ni? Hur tänker ni att ni ska få ihop till en insats tex? Tycker det är motiverande att tänka lite smått på sånt och att ha något att både se fram emot och jobba inför.
Går i samma tankar som @Släpptallt och @Kimsan72, har redan börjat (i liiiiten skala) att bygga upp en buffert, och med det historiken i bakhuvudet gnager det hårt varje gång man måste "norpa tillbaka" någon krona.
Känns tryggt att äntligen ha möjlighet, om än så liten, att kunna ha ett sparande för framtiden när nu pensionsåldern börjar närma sig.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Är det när skuldsaneringen hunnit vunnit laga kraft man finns med i Poit, eller är det då man fått beslutet om skuldsanering?
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Minns att man var med i Poit vid två tillfällen. Först vid inledande och sedan vid färdig beslut.
Jo precis det vet jag.
Är andra gången jag tänker på nu, om det är då man fått beslutet från handläggaren om skuldsanering, eller om det är då den vunnit laga kraft. Alltså 3 veckor efter beslutet
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Jo precis det vet jag.
Är andra gången jag tänker på nu, om det är då man fått beslutet från handläggaren om skuldsanering, eller om det är då den vunnit laga kraft. Alltså 3 veckor efter beslutet
Namnet finns med någon dag eller två efter att du fått beslutet. Det står ingenting efter dessa tre veckor. Du märker vartefter om dina skulder nollas på kfm hemsida.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Godmorgon! Alla ni som har skuldsanering, vad är era planer när det är över? Jag kan inte låta bli att drömma och planera med mina tre år kvar, och tänker främst på bostadsköp - hur tänker ni? Hur tänker ni att ni ska få ihop till en insats tex? Tycker det är motiverande att tänka lite smått på sånt och att ha något att både se fram emot och jobba inför.
Jag tänker också att jag ska köpa ett litet hus. Kontantinsatsen ska sparas ihop så ca två år räknar jag med att det ska ta.
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Jag tänker också att jag ska köpa ett litet hus. Kontantinsatsen ska sparas ihop så ca två år räknar jag med att det ska ta.
Jag med, men hoppas bostadspriserna sjunker lite tills dess, eller i vart fall inte ökar…! Blir lite saftigt med 300tkr i spar. Hur mycket tänker du att du vill ha till insats?
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Godmorgon! Alla ni som har skuldsanering, vad är era planer när det är över? Jag kan inte låta bli att drömma och planera med mina tre år kvar, och tänker främst på bostadsköp - hur tänker ni? Hur tänker ni att ni ska få ihop till en insats tex? Tycker det är motiverande att tänka lite smått på sånt och att ha något att både se fram emot och jobba inför.

Jag började spara från dag ett och har fått ihop ganska mycket pengar. Min plan är att fortsätta spara så att jag i framtiden inte behöver jobba särskilt mycket om jag inte vill.

Min katt har blivit sjuk och är inte frisk än och jag har senaste månaden behövt lägga ut 10 000kr, hade aldrig varit möjligt om jag inte sparat ihop min buffert som numera är 50 000kr. Även om man har försäkring så måste man ju ligga ute med rätt mycket pengar innan man får tillbaka så en buffert är en sjukt stor trygghet.
 

Guilty_99

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
26 Juni 2020
Meddelanden
476
Mottagna reaktioner
290
Poäng
437
Hoppsan, ja det gör ju att en omprövning får anses vara legitim. Återkoppla gärna vad beslutet blev… :)
Bättre sent än aldrig @Kimsan72 ! ;)
Idag, efter ganska exakt 12 veckors väntan kom äntligen beskedet: Jag får behålla bonus-pengarna! :D
Visserligen blev det en del mindre än jag räknade från början då skatten blev 54% istället för 34% på beloppet men sparkontot får en hyfsad påfyllning iaf.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp